2019. április 1. hét:
Tematikus foglalkozás:
Feltettem a táblára két szókártyát, ennek megbeszélésével kezdjük a foglalkozást. Kíváncsi vagyok mit jelent számukra a testi és a lelki egészség. Testi egészség ellentéte, a betegség. Milyen betegségeket ismerünk, és ezeket hogyan tudjuk megelőzni. Hová sorolnátok a baleseteket? Testi egészséghez sorolhatjuk még a tisztaság, higiénia tényezőit.
A foglalkozás második felében vendégünk a helyi védőnő, aki előadást tart a témával kapcsolatban.
Európai Uniós foglalkozás:
A foglalkozáson csoportmunkában dolgoztak a gyerekek. Azt a feladatot kapták, hogy készítsenek el egy európai uniós tartalmakkal kidolgozott társasjátékot. Nekik kellett a különböző mezőket felrajzolni, meghatározni azokat a feladatokat, kérdéseket, melyeket a játék során el kell végezni, illetve meg kell válaszolni. Fontos feltétel volt, hogy a társasjáték külleme is tükrözze a témát, azaz olyan jelképekkel, rajzokkal díszítsék ki, amelyek mindegyike kapcsolódik valamilyen formában az eddig tanult Európai Unióval kapcsolatos tartalmakhoz.
Magyar fejlesztő foglalkozás:
A mai fejlesztő foglalkozás témája a verselemzés volt. Elsőként verspárbajt játszottunk, amelynek során fejből idézték a tanulók a tanult verseket, és a többieknek ki kellett találniuk, hogy ki írta és mi a címe. Ezután csoportokat alkottunk, majd a verselemzési szempontoknak megfelelően a kihúzott verset elemezték, amelyet egy plakáton rögzítettek. A plakátot a vershez kapcsolódó illusztrációkkal díszítették.
Bemutatták a művüket a társaiknak is, akik építő kritikát alkalmaztak, és ötleteket adtak társaiknak.
Matematika fejlesztő foglalkozás:
A diákok a foglalkozás során a négyszögek fajtáit vizsgálták. Elnevezéseket, tulajdonságok megfigyelését és a négyszögekkel kapcsolatos fogalmakat gyakorolták a feladatok elvégzésekor. Különböző nézőpontok szerint csoportosították a sokszögeket. Megállapításokat tettek a négyszögek belső é külső szögeivel kapcsolatban, melyeket például a parkettázás módszerének alkalmazása során állapítottak meg. Továbbá különböző szerkesztési feladatokat végeztek.
Német nyelvi foglalkozások:
Ezt a foglalkozást az iskola informatikatermében tartottuk. Az önálló ismeretszerzést és gyakorlást helyeztük előtérbe, melyhez különböző, a tanórákon egyébként is használt interaktív feladatokat végeztek a gyerekek. Saját szintjüknek és érdeklődési körüknek megfelelően választhatták meg azokat a játékokat, melyekkel a szókincset és a nyelvtani tartalmakat tudták gyakorolni. Többféle lehetőséget kínáltam fel nekik, hogy mindenki megtalálhassa a számára legmegfelelőbbet. Mivel a gyerekek a számítógépet már eszköz szintjén használják, a próbáltam megismertetni velük a német nyelvű oldalakon való tájékozódást. Ezáltal nemcsak a szókincsük gazdagodott, hanem jártasságot is szereztek idegen nyelvű oldalakon való böngészés terén is.