Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Folytatván az előző foglalkozáson elkezdett tematikát, igyekeztek játékos formában összefoglalni a tanév során feldolgozott témakörök ismeretanyagát. Ezt „Stationenarbeit” formájában, csapatokba rendeződve tették. A 3 fős csapatok egy-egy állomáson az egyes témakörökhöz kapcsolódó változatos, játékos feladatokat oldottak meg. Szerepelt a feladatok között titkosírás, igaz-hamis feladat, különbségkereső játék, képfelismerés stb. A tanévzáró foglalkozás játékos, vidám hangulata jól előkészítette a közelgő nyári szünetet.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Az idei tanév lezárásaként vetélkedőn vettek részt a foglalkozás tagjai. Az összeállított játékos feladatok mindegyike valamilyen formában feldolgozta az Európai Unióról ebben a tanévben megismert információkat, tényeket. A játékos feladattípusok között szerepelt puzzle, keresztrejtvény, kakukktojás keresés, hangfelismerés stb. A csapatokba osztott tanulók egy-egy uniós országot képviselve vettek részt a vetélkedőn. Ennek megfelelő jelképeket jelenítettek meg csapatukban. Nagyon élvezték az izgalmas vetélkedést, melynek végén jutalomban részesültek.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Játékos logikai feladatokkal, fejtörőkkel foglalkoztak. A foglalkozás során érintették a geometria, a kombinatorika és az algebra területeit. Értékeltük a tanév során elvégzett munkánkat, előirányoztuk a következő tanév feladatait.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A foglalkozáson a mondatról tanultak. Az egyszerű és összetett mondat közötti különbségeket párosítós játékkal idézték fel. Majd a mondatrészek fajtái kerültek elő: alany, állítmány, tárgy, határozók, jelzők. A rájuk jellemző adatokat egy óriás poszteren rögzítettük: leírtuk a mondatrész nevét hatalmas betűkkel, majd a betűkbe kerültek be a jellemzőik. Színes, érdekes, átlátható táblát készítettek ezzel. Nagyon élvezetes, izgalmas óra volt.
Nyelvi foglalkozás – német
Folytatván az előző foglalkozáson elkezdett tematikát, igyekeztek játékos formában összefoglalni a tanév során feldolgozott témakörök ismeretanyagát. Ezt „Stationenarbeit” formájában, csapatokba rendeződve tették. A 3 fős csapatok egy-egy állomáson az egyes témakörökhöz kapcsolódó változatos, játékos feladatokat oldottak meg. Szerepelt a feladatok között titkosírás, igaz-hamis feladat, különbségkereső játék, képfelismerés stb. A tanévzáró foglalkozás játékos, vidám hangulata jól előkészítette a közelgő nyári szünetet.
2018. június 2. hete